Dost Market Nedir?
 
Bornova Belediyesi sosyal belediyecilik anlayışını benimsemiş ve yoksullukla mücadele araçlarından biri olan sosyal devlet politikalarını ilke edinmiştir. Bu politikalara Dost Market ile yeni bir soluk getirmiştir. 2014 yılında Belediyemiz, Bornova ilçe sınırları içerisinde ikamet eden dar gelirli ve ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın gıda, temizlik vb. temel ihtiyaçlarını kendilerinin yüzlerce ürün içinden seçerek ücretsiz olarak alabilecekleri Dost Market Projesini hayata geçirmiştir.

Dost Market projesi alışagelmiş yardım faaliyetleri dışında yeni bir konsept ve yenilikçi bir hizmet modelidir. Daha önce sadece kamu kurumu eliyle yapılan yardımlara hayırseverlerin de katkı sağlaması, projeye sosyal dengeyi sağlayan terazi niteliği kazandırmıştır. 
 
Dost Market şubeleri bir alışveriş mağazası olarak düzenlenmiştir. Dar gelirli ve ihtiyaç sahibi ailelerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda Gıda, Temizlik, Kırtasiye, Yakacak, Giyim ve ayakkabı gibi 200’ü aşkın ürün ve marka seçeneği sunmaktadır. 

 
Birçok Belediyeye Örnek Olduk 
 
Dost Market uygulamasını görmek için İzmir'e gelen Eskişehir Odunpazarı Belediyesi, Belediye Başkanı Olgun Atila'dan projeyle ilgili bilgi aldı. Böyle bir projeyi hayata geçirdiği için Atila'yı tebrik eden Odunpazarı Belediyesi yetkilileri aynı projeyi Odunpazarı Belediyesi’nde uygulamaya başladılar. Edirne Yunusemre Belediyesi yetkilileri de Dost Market projesini yerinde inceleyerek hayata geçireceklerini ifade etmişlerdir.Tüm bu yönleri göz önünde bulundurulduğunda örnek proje olmayı sürdürmektedir. 
 

   AMAÇ   
 
Bornova'da yaşayan ihtiyaç sahibi ve dezavantajlı kesimin yaşam kalitesini arttırmak, insan onuruna yakışır şekilde sosyal dayanışmayı ön planda tutarak, sosyal yardım hizmeti sunmaktır.

 
  MİSYON  
 
Dost Market; dil, din, ırk ayrımı gözetmeden ihtiyaçlı bütün kesimlere ulaşmayı, sosyal belediyecilik anlayışımız çerçevesinde belediye olanaklarının adil, şeffaf, sürdürülebilir ve insan onuruna yakışır bir şekilde organize edilmesini amaçlamaktadır. Dost Market hizmet üretirken toplumsal dinamikleri etkinleştirerek “Paylaşmak Güzeldir!” felsefesiyle bütün vatandaşlara eşit mesafede bulunmayı misyon olarak belirlemiştir.

 
  VİZYON  
 
Temel ilkesi “Bornova Bizim Evimiz” olan marketimizin nihai hedefi, sosyal dengenin sağlanması amacıyla projeler geliştirip, herkesin yaşamaktan mutluluk duyacağı, gelişen ve yenilenen bir Bornova yaratarak “ortak akıl ve işbirliği” içinde her yurttaşa ulaşmaktır.